Vitamiinikeskus

Uudestisyntyminen somessa ei tapahdu hetkessä

Siirtyminen omia lainalaisuuksiaan noudattavaan sosiaaliseen mediaan on kysynyt paljon rohkeutta vitamiinien telemarkkinointiin keskittyvältä Suomen Vitamiinikeskukselta. Uuteen ympäristöön totuttelemisessa on apuaan tarjonnut yhteistyökumppani Call To Action.

Olemme vielä aivan somepolkumme alussa. Meillä on paljon opittavaa ja kehitettävää, Suomen Vitamiinikeskuksen yrittäjä Henri Tauriainen kertoo.

Ennen kaikkea some tuo asiakkaat lähemmäksi yritystä. Nyt Vitamiinikeskuksen asiakaspalvelu vastaa kuluttajia askarruttaviin kysymyksiin puhelimen ja sähköpostin lisäksi myös sosiaalisessa mediassa.

 Asiakaspalvelumme on jatkuvasti hereillä somessa ja vastaa asiakkailta tuleviin kysymyksiin myös sosiaalisen median alustoilla. Tuoteosaamisemme ja itse tuottamamme asiakaspalvelu ovat erityisvahvuuksiamme.

Somessa aitous palkitaan

Vaikka sosiaalinen media helpottaa ja tehostaa viestintää, ei someen siirtyminen käy tuosta vain. Vitamiinikeskuksen on täytynyt miettiä tarkasti, miten ja mistä aiheista se viestii eri kanavissa. Somen vahvuudet ovat kuitenkin paljastuneet melko nopeasti.

Someen siirtyminen on tapahtunut pikkuhiljaa. Aluksi käytimme somea ihmisten terveystietoisuuden lisäämiseen ja siitä siirryimme työnantajamielikuvan rakentamiseen. Sosiaalinen media on meille paras väylä myös uusien työntekijöiden rekrytoimiseen.

Asiakkaisiin vaikuttaminen somessa vaatii aitoutta, jatkuvaa keskustelua ja reagointia.

Olemalla aktiivisia somessa lisäämme Vitamiinikeskuksen brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta. Aktiivinen läsnäolo myös kasvattaa asiakkaiden luottamusta meihin.

Vitamiinikeskus

Tulevaisuuden visio

Tulevaisuudessa Vitamiinikeskuksen somessa tullaan näkemään myös henkilöitä.

Haluamme antaa yrityksellemme kasvot ja näyttää, millaisia tyyppejä yrityksen takana seisoo.

Vitamiinikeskus kannustaa myös työntekijöitään aktiivisuuteen somessa ja liittymään esimerkiksi LInkedIniin. Henri Tauriainen on toimitusjohtajan ominaisuudessa näyttänyt työntekijöille esimerkkiä ja lupaa olla tukena, jos jokin asia askarruttaa.

Olen kokenut LinkedInin minulle sopivimpana kanavana. Siellä on paljon mielenkiintoista sisältöä ja keskustelua. Verkostot auttavat ja neuvovat toisiaan.

#Synnystä lisää rohkeutta

#Synnystä Tauriainen lähtee etsimään paitsi keinoja mutta myös itseluottamusta oman somensa kehittämiseen.

Uskon, että saan #Synnystä rohkeutta ja lisää energiaa oman henkilöbrändini rakentamiseen. Odotan innolla puhujien kokemuksia uudestisyntymisestä somessa, erityisesti Andrei Koivumäen tarina kiinnostaa.

 

Henri tauriainen Vitamiinikeskus

Henri Tauriainen
Suomen Vitamiinikeskus